Handelsbetingelser for onlinekøb af standardvarer

På denne side kan du finde vores handelsbetingelser for onlinekøb af standardvarer.

Bemærk, at vi har særlige salgs- og leveringsbetingelser for køb af specialproducerede reoler.
Download PDF-filen herunder for at se dem.

"Salgs- og leveringsbetingelser for køb af specialproducerede reoler"

1) Generelle oplysninger

reolREOL ApS
Bådehavnsgade 38, port 1-2
2450 København SV
CVR: 41645520
hej@reolreol.dk / +45 31364060

2) Produktinformation

På reolREOL.dk oplyser vi om varens væsentlige egenskaber. For yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til hej@reolreol.dk

3) Afgivelse af ordre

Når du har afsendt en bestilling, sender vores system automatisk en e-mail, hvor der angives hvilke produkter, du har købt, samt din valgte leveringsadresse. Denne e-mail gælder som din kvittering. Alle priser på vores hjemmeside er inklusiv 25 % moms.

4) Betalingsmuligheder

Du har mulighed for at betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA og Mastercard på vores hjemmeside.

Dankort-ikon.
Visa-ikon.
Mastercard-ikon.

5) Annulering af ordre

Vi skelner mellem lagervarer og specialproducerede ordrer. Du kan annullere en ikke-afsendt ordre på lagervarer ved at tage kontakt til os via e-mail eller telefon. Herefter modtager du en mail med en bekræftelse fra os.

Specialproducerede ordrer kan i udgangspunktet ikke annulleres, da de produceres specifikt til ordren og ikke er en lagervare. Se yderligere information i Salgs – og leveringsbetingelser for køb af specialproducerede reoler.

6) Fragttakster og levering

Der er fri fragt på alle ordre, vi har mulighed for at sende som brev (fx vareprøver) til adresser i Danmark. Større ordrer, som ønskes leveret, pålægges en fragtpris, der er tilpasset produkternes størrelse og vægt, samt leveringsadresse.

Levering udenfor EU: Send en forespørgsel på ordre til hej@reolreol.dk.

7) Leveringstid

Hvis din ordre er på lager, bestræber vi os for at sende den hurtigst muligt. Normalt betyder det, at du modtager din bestilling efter 3-9 dage. Ellers skriver vi til dig. Hvis vi ikke har din ordre på lager, producerer vi den med det samme, og der vil være ca. 2 ugers produktionstid. Dette informerer vi dig om pr. mail.

8) Returret/fortrydelsesret

Fortryder du købet, har du mulighed for at returnere varen indenfor 14 dage fra købet og få alle pengene retur. Du bedes henvende dig til os og anmode om en returbegæring. Når denne er modtaget, kan du sende varen retur til vores værksted:

reolREOL ApS
Bådehavnsgade 38, port 1-2
2450 København SV

Omkostninger forbundet med returnering af vare afholdes af køber selv. Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes, kan dette kun ske såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde, som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, der åbenlyst formindsker varens værdi. Når du fortryder købet, tilbagebetales købesummen på et af dig angivet kontonummer til en bank eller sendes retur til købskortet. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav eller pakker, der er ufrankeret.

Specialproducerede varer er ikke omfattet af returretten.

9) Reklamationsret

reolREOL yder 24 måneders reklamationsret på alle varer i henhold til gældende lovgivning. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, manglende vedligeholdelse eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi altid dine fragtomkostninger med Post Danmark, men vi modtager ikke varer sendt pr. efterkrav. I stedet vil vi bede dig om at sende varen retur i forsvarlig emballage og i øvrigt sende os en kvittering, så vi kan overføre dine omkostninger ved returfragten. Varen returneres til vores værksteds adresse:

reolREOL ApS
Bådehavnsgade 38, port 1-2
2450 København SV

Vi har brug for, at du nøje beskriver problemet, når du sender varen til os.